Blueberry Nation

Jag har ett soloprojekt! Efter alla år i Lost Domain, där jag mest verkat i det dolda, kände jag att det var dags att pröva vingarna på egen hand. Den meriterade producenten Danny Star kontaktades, en tid bokades i hans studio på Maltesholmsvägen och ut kom en låt som jag döpte till "Human Geography". En synthig liten sak med episka ambitioner. Mina influenser är främst elektroniska pionjärer som Vangelis och moderna popgrupper som M83, men intressant nog så drog mina spelintresserade vänner istället referenser till apikonen Donkey Kong (Thomas), den tyske kompositören Chris Hülsbeck (Johan Köhn) och "något gammalt science fiction-spel" (Tommy).

Läsare som inte hört låten får gärna bilda sig en egen uppfattning HÄR.

Bandnamnet Blueberry Nation har för övrigt ingen direkt djup mening, mer än att det har en rolig innebörd om man översätter namnet till svenska. Utöver "Human Geography" så är fler låtar på gång, så håll utkik!

Skivomslaget.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Alltså den där producenten verkar verkligen veta vad han gör!

2011-09-22 @ 18:28:07
Postat av: Niklas

Är det Danny Star som skriver?

2011-09-22 @ 19:22:31
URL: http://outerheaven.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0