Tommy Filmar Niklas

Det började med att Tommy föreslog att vi två skulle göra en podcast som behandlar vårt kanske största gemensamma intresse: film. En filmpodcast, helt enkelt. Sagt och gjort, vi började spåna kring vad vi tycker en bra filmpodcast ska innehålla, bestämde ett datum för inspelning och tryckte på REC. Titeln sattes till "Tommy Filmar Niklas" och resten är historia, som man säger. Reaktionerna har inte låtit vänta på sig, en lyssnare hörde exempelvis av sig och tyckte att det lät "helt OK".

Vår idé med podcasten är att det ska vara som en naturlig och genuin konversation mellan två filmintresserade grabbar. Man tillåts spåra ur och komma in på stickspår, samtidigt som både bioaktuella filmer och gamla VHS-favoriter avhandlas. Det är inte lätt att göra en bra podcast, men väldigt roligt. Att prata film med Tommy är ett stort nöje i sig, och att göra något större utav det är ett tillfälle att lära sig mer om radiomediet. Plus att jag måste hålla mig ajour med vad som händer i filmvärlden och försöka se så mycket som möjligt.

Ett axplock från pilotavsnittet: jag berättar om mitt bästa biominne, Tommy gräver upp gamla betygsskelett (läs: min 5:a till Enemy Of The State en gång i tiden), vi frågar oss varför Independence Day-regissören Roland Emmerich hatar Jorden så mycket, jag recenserar Sucker-Punch, vi pratar om den kommande Alien-filmen Prometheus, Tommy bjuder på en kontrovers när han menar att Blade Runner är "överskattad", jag tipsar om en riktigt bra rysare, vi pratar om Scream-mytologin och mycket mer.

Andra avsnittet är redan inspelat, medan det redigeras och klipps så går det såklart bra att lyssna på första avsnittet HÄR (iTunes krävs!).

The movie poster.


Kommentarer
Postat av: Hedvig

Skitsnygg sida! Hur ofta brukar du uppdatera den?

2011-07-13 @ 02:08:32
URL: http://djurförsäkring.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0