Maktkamp

Förändringarnas vindar blåser inom det Statliga Postverket; tjänster försvinner, nya tillkommer, personal roterar mellan arbetsplatser och chefer byts ut. Ulvsunda är givetvis inget undantag. När Grossman och Post-Linus slutade så lämnades i princip kontoret åt de resterande brevbärarna - tanken är att alla ska hjälpas åt med allt. Inte helt lätt alla gånger, i synnerhet när det finns två starka individer som båda tycker att de vet bäst hur ett postkontor ska drivas. Jag talar givetvis om de älskvärda karaktärerna Kamel och Kenneth, som på sistone styrt upp en slags maktkamp mellan varandra. Ibland med inte helt schyssta knep, som darttavlan här nedanför är ett tydligt bevis på. Men i krig och kärlek är ju allt tillåtet, right? 


Kommentarer
Postat av: Patricia

Intressant blogg du har! Jag har kollat igenom några av dina andra inlägg och jag gillar vad jag ser :D.

2011-07-11 @ 09:06:17
URL: http://gravidforsakring.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0