Stockholmsexkursion

Förra veckan var det exkursion med Geografiklassen igen, den här gången i Stockholmsområdet. En buss abonnerades och gick redan klockan 8 från Frescati, sjukt tidigt. Områdena som betades av i tur och ordning var: Kista, Tensta, Vällingby, Globen, Hammarby Sjöstad, Sickla, SoFo och Klarakvarteren. Jag hade helst velat ha Vällingby som plats att redovisa om, då jag skulle kunnat fylla ut tiden med ett gäng sanslösa anekdoter. Så blev det inte, jag fick Klarakvarteren och det fick väl duga.

Första hälften av dagen var rätt händelsefattig, även om det är slående hur pass spännande och lovande Kista känns i jämförelse med exempelvis Tensta som vi besökte precis efteråt. Försökte också komma fram till varför det gått åt helvete för Kfem i Vällingby. Lunchen intogs på Subways vid Globen, på Niklas Åhmans rekommendation. En söt tjej vid bordet bredvid oss sa högt att hon tyckte att "killar med stora glasögon är snygga" och jag förbannade mig själv för att jag tagit linser just den här dagen. Sist av allt kom vi till Klarakvarteren där jag berättade en del om Klara Kyrka (näst största kyrkan i hela Skandinavien!) och varför man inte får förstöra Stockholms skyline med skyskrapor hursomhelst, då den räknas som en kulturhistorisk plats. Redovisningen gick helt okej, även om det märktes att åhörarna var ganska trötta då detta var det åttonde föredraget denna dag. En gubbe kom och lyssnade lite på oss men gick efter en knapp minut. Kanske han tyckte att vi var dåliga?

Kameran fick stanna hemma den här gången (Niklas Åhman påpekade att jag inte får glömma den i fortsättningen, då "alla räknar med" att jag ska föreviga exkursionerna) men jag har lite bilder från när jag, Ami, Kaye och Helene rekognoserade inför vår redovisning om Klarakvarteren. Vi började med att gå in i den ståtliga Klarakyrkan, men tyckte sedan att det fick räcka och gick till Bolero där vi fikade i tre timmar istället. Jag blev frustrerad och började blöda näsblod, medan de andra bara ville diskutera zombies. Dessa fikasugna tjejer, alltså!

Vi gick in för att värma oss en kort stund...

 

...men kände att en gudomlig kraft höll oss kvar.

 

Mina åh-så-seriösa gruppkamrater.


Kommentarer
Postat av: Kajjan

Åh-så-seriösa alltså. I can smell a hint of irony! Nä, du får tyvärr inte vara med på våran Zombie-attack-superstar-trup! Får hitta en annan som ska funka som lockbete till våran zombie säsongsjakt. :-P

2011-03-22 @ 11:34:27
Postat av: Niklas

Ni är ju seriösa tjejer egentligen, fast den där dagen var en riktig slacker-dag, så är det bara. :P



Du menar att jag är för vek för att stå emot zombieinvasionen? Nu blir jag besviken, jag som har tränat och allt. snyft

2011-03-22 @ 21:48:16
URL: http://outerheaven.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ok du får vara kvar =)Fast jag litar inte på dig som lockbete alltså ;)Kan promota dig till min sekreterare istället =) o så får du disponera kropparna :D

2011-03-23 @ 21:17:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0