Grattis, bröder!

Det är mycket födelsedagar att hålla reda på i mars, nyligen var det mamma som fyllde år och idag var det självaste Busbröderna. Detta firade vi genom att gå till den danska restaurangkedjan Jensen's Böfehus på Sveavägen, som blivit något av ett stammishak för oss på sistone. Vår kompis Christian Jensen var tyvärr inte med, i så fall kanske vi hade fått rabatt? Plus att jag gärna skulle ha frågat någon Jensen-kunnig vilka ingredienser som är i såsen man får till deras fantastiska whiskeybiff, som jag ännu en gång beställde.

När det var dags att betala så halade Thomas vant fram sitt kreditkort och betalade rubbet. Jag lade en tia på bordet som dricks för att jag tyckte vår servitris varit så rar och trevlig mot oss hela kvällen. Thomas berättade då att han hade avrundat summan uppåt och då tog jag tillbaka tian. Ibland kan jag vara sjukt snål. När vi reste på oss och gick så blev det lite tumultartat när Thomas välte ut ett stort saltkar från två turisters bord, men utöver det så var det en mycket trevlig middag.

Grattis, bröder!

Bröderna ställer tålmodigt upp på en bild innan matdags.

 

Jag köpte två ballonger till Peter.

 

Whiskeybiffen som jag beställde. Sagolikt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0