Niklas <3 Bangkok

I EPISOD 5 av "Tommy Filmar Niklas Medan Emilio Tittar På" (japp, vi har fått tillökning!) så berättar Emilio om varför X-Men: First Class är bäst i serien, Niklas är bakfull (igen) och recenserar passande nog Baksmällan 2, Tommy rasar över tecknad film, vi pratar om vilka brädspel vi skulle vilja filmatisera och tittar även lite snabbt på sommarens blockbusters. I trailer-quizet dyker en svensk "klassiker" upp...

I samband med min Baksmällan 2-recension så passar jag på att vurma för Thailand som resemål, filmen utspelar sig som bekant i Bangkok, en av mina absoluta favoritstäder. En uppföljare som Baksmällan 2, som i princip är en karbonkopia av första filmen, blir i mina ögon riktigt sevärd tack vare de exotiska miljöerna och igenkänningsfaktorn (och nej, jag har inte gått på någon transvestitklubb under något av mina Bangkok-besök...).

Faktum är att filmen nästan gör mig sugen på att spontanboka flygbiljetter med Thai Airways nu på en gång. Tills den drömmen blir verklighet får jag roa mig med att titta på gamla Bangkok-videos, som bland annat visar Calle och Larsson i komisk högform.

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0