Lost Domain @ Harry B James

Onsdagen bjöd på en efterlängtad återkomst för Lost Domain till Stockholms populäraste (?) rockklubb Harry B James. Två år sedan var det vi var där och visade upp oss, så det var på tiden. Först hade vi ett födelsedagsbarn i Heidi, vilket firades lite stillsamt hos Nathalie innan spelningen. Jag gav Heidi en present i form av biografin om Dave Mustaine, sångare i bandet Megadeth som är Sverigeaktuella med The Big 4 (läs mer i föregående inlägg). Hon blev mäkta belåten, som ni ser på bilderna.

Väl på Harry B James blev vi i bandet bjudna på hamburgertallrik samt läsk - drinkbiljetterna delades ut först efter vi hade spelat, ganska förståeligt så här i efterhand. Några som hade masat sig dit var The Mikeman (som även han fyllde år), vår gamle vapenbroder Calle (med ny flickvän) samt min gamla klasskompis Angelica (som tagit med sig ett fan ända från Thailand!). Strax innan showtime så dök mitt näsblod - som gäckat mig de senaste veckorna - upp och hotade att förstöra festen, men lite näsdukar avstyrde situationen. Det blev med andra ord ingen Debaser Medis-specialeffekt den här gången, utan spelningen fortlöpte smärtfritt.

Efteråt stannade vi till stängningsdags, och eftersom det var en vardag så kunde vi glömma tunnelbanan. Istället kom Maria på att vi kunde ha efterfest hos henne i Kristineberg - och att vi skulle gå dit. Det var en vacker promenad, visade det sig, men när vi väl kom till efterfesten var jag så trött att jag skulle kunnat somna. Så var inte fallet för Larsson, som just hade börjat. Det skulle visa sig bli en kväll som går till historieböckerna... men det är en annan historia.

Så här glad blev Heidi över sin present.

 

Kalaset.

 

Heidi försöker förklara för Michael varför en biografi om Dave Mustaine är så intressant.

 

Daniel taggar till i logen.

 

Flera vänner dök upp. Här Calle med flickvän.

 

Calles bälte var också på plats.

 

Robin dunkar igång showen.

 

Michael hänger på.

 

Det var varmt, så Erika körde med den mest lämpliga klädseln. Publiken gillade det!

 

Jag hade det lite varmare.

 

Ös!

 

Daniel växer till en starkare basist för varje spelning vi gör. Imponerande!

 

Erika tar en utflykt upp på ett av borden.

 

Larsson smälte när spelningen var avklarad.

 

En lång vandring hem. En och annan paus var befogad.

 

Stockholm i mitt hjärta, typ.

 

Michael blev arg mot slutet.

 

Det var öppen bar hos Maria. Larsson tog för sig och resten är historia, som man säger.

 

Jag och Daniel var förståndiga och stannade bara till klockan 7 på morgonen.


Kommentarer
Postat av: Smsa Låna

Nice sida! Hur länge har du haft din sida?

2011-07-20 @ 06:11:35
URL: http://smsalåna.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0