The Jesus Metal Explosion

Sugen på lite kristen och symfonisk metal från Finland? Isåfall tycker jag att du ska kolla upp bandet HB och låten "The Jesus Metal Explosion", som jag snubblade över tidigare idag. Efter en halv minut var jag nära att stänga av, då det är ganska mycket som känns tveksamt med detta. Det dåliga uttalet, det lite ostiga soundet, de kåpförsedda bandmedlemmarna som påminner om sektmunkarna i Resident Evil 4, det intetsägande bandnamnet, textrader som "Jesus, you're so good to me"... Men så kommer refrängen - och den är ruggigt effektiv.

Det är nästan så att jag blir lite orolig över mitt eget sinnestillstånd efter att ha lyssnat på "The Jesus Metal Explosion" sisådär tio gånger på raken - håller jag på att bli hjärntvättad till att bli en god kristen? Ska man omvända så många vilsna själar som möjligt så är ju detta det optimala sättet, snarare än att skicka några torra representanter från Jehovas Vittnen som knackar på dörren.

Tycker för övrigt att HB skulle vara en utmärkt representant för Finland i Eurovision Song Contest. Det gick som bekant helt okej senast man skickade ett hårdrocksgäng som smög in kristna referenser i sin metal.

HB - kristen, symfonisk metal från vårt kära grannland.

 

HB - "The Jesus Metal Explosion"


Kommentarer
Postat av: mike larsson

Herregu.. Herrejävlar! :p

2011-01-11 @ 21:35:24
Postat av: Linda

Som troende och god kristen måste jag säga att det här suger. Haha. :P Och som god kristen nr 2 så måste jag säga att Jehovas Vittnen inte är kristna, bara galna. ;)

2011-01-11 @ 22:00:28
URL: http://yvlima.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0