The Girl With The Dragon Tattoo

En av filmerna jag ser mest fram emot under 2011 är för ovanlighetens skull en remake. Det som skiljer The Girl With The Dragon Tattoo från andra remakes är att den här har alla möjligheter att förbättra originalet, som när man hårdrar det faktiskt inte var mer än en svensk dussindeckare. Nu sitter den fenomenale David Fincher i regissörsstolen, samtidigt som Trent Reznor (Nine Inch Nails) ska stå för soundtracket - ett koncept som fungerade ganska så hyfsat i 2010 års bästa film The Social Network. En annan person som medverkar i den filmen (fast i en väldigt liten roll) är Rooney Mara, och nu har de första bilderna på hennes Lisbet Salander dykt upp. Och hon ser riktigt jävla tuff ut.

Hård, hårdare, Lisbet.


Kommentarer
Postat av: Johan

Hej! Jag har läst igenom dina inlägg från Tokyo som du besökte 2009. Mycket trevlig läsning! Jag och mina vänner är i Tokyo nu och vi fastnade för en bar där man kunde klä ut sig till isbjörnar. Dessvärre har jag inte kunnat vaska fram namnet på klubben.

Jag undrar om du möjligtvis kommer ihåg namnet?



Du har inte fler tips på saker vi inte får missa?

Tack på förhand!

// Johan

2011-01-17 @ 11:47:32
Postat av: Niklas

Hej Johan, kul att höra att du gillade att läsa om Tokyo. :)



Jag kommer inte ihåg namnet på just isbjörnsbaren, dock vet jag att den låg i samma byggnad som en bar som heter BEAT Café. Den hittar du på 33-13-3, Udagawa-Cho, i Shibuya. Mer info om hur man hittar dit finns här: http://gaijintonic.com/2010/05/31/beat-cafe/



I övrigt har jag inte så mycket mer att rekommendera än de ställena jag skrivit om här på bloggen, samt att ni bör undvika Roppongi nattetid och Gas Panic Bar i största allmänhet. :)



Lycka till!

2011-01-17 @ 17:24:05
URL: http://outerheaven.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0