Frantic Amber

När jag var på Swedish Metal Expo år 2007 för Metal Covenants räkning så intervjuade jag band som Nightwish, Sonic Syndicate och Degradead. Ett band till som jag pratade med var ett gäng unga tjejer som kallade sig för Vision, och det var så jag första gången kom i kontakt med gitarristen Mary Säfstrand. Nu är hon med i det betydligt tyngre bandet Frantic Amber, som jag hade nöjet att beskåda på RoQ Poolbar i helgen. Har man hört Arch Enemy så kommer man känna igen sig i Frantic Ambers sound, även om de sistnämna inte drar lika mycket åt melodisk dödsmetall-hållet.

I början av mars åker Frantic Amber på turné med bandet Hysterica i Ryssland, där bl.a. Moskva ska betas av. Jag är inte så lite avundsjuk på tjejerna, även om kylan lär vara av det bistrare slaget, men man får väl hoppas att värmen fungerar i turnébussen. För de som inte kan ta sig till Ryssland för att se Frantic Amber så spelar bandet på Anchor här i Stockholm redan ikväll, tillsammans med hypade Human Desolation. Inget man bör missa, således.

 


Kommentarer
Postat av: Linda

Tack! :) Segt nog så är det bara som timmis, de kommer att ringa in mig vid behov. Men som sagt, det är bara att visa framfötterna och kämpa på. :)

2011-02-03 @ 23:34:14
URL: http://yvlima.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0