Frantic Amber, Pub Anchor... och Tore!

Som jag tidigare skrivit om så var vi och såg Frantic Amber på RoQ Poolbar nyligen - en spelning som gav mersmak. Eftersom Heidi inte hade möjlighet att gå den gången så släpade jag med henne när tjejerna spelade på Anchor veckan därpå istället. Tidigare har jag mest bara sett sunkiga coverband där, så nu var det kul med ett gäng som vet hur man lirar för en gångs skull. Jag har väl inte så mycket att tillägga utöver det som sagts tidigare om Frantic Amber; scennärvaron övertygar, låtarna är bra och den growlande sångerskan Elizabeth är svår att fästa på kameralinsen - vilket kommer sig av att hon rör sig så mycket på scenen. Efteråt spelade hypade bandet Human Desolation som också var bra, men det var inte lika ösigt som Frantic Amber.

Efteråt fick vi syn på en kändis bland gästerna - Tore från FCZ! För den som inte minns så är FCZ serien om ett sopigt fotbollslag som tränades av Glenn Hysén, vilket blev en hit på tv för ett gäng år sedan. Tore är väl den enda i laget som stannat kvar i rampljuset något så när efter att serien lades ner, och Heidi insisterade såklart på en bild med sin idol. "Är det här din pojkvän" frågade en skeptisk Tore och pekade på mig, vilket gjorde Heidi fnissig. Jag replikerade med att fråga hur det gick med fotbollslaget, och fick något trött mumlande till svar. Men Heidi fick sin bild och alla var glada.

När det var dags att gå var det någon som ropade: "Hallå, är inte du keyboardisten i Lost Domain?" Jag gjorde mig redo att skriva min första autograf, innan det visade sig att det var en av killarna inom organistationen MyJam som ville hälsa. Jag väntar med andra ord fortfarande på att bli igenkänd av någon som INTE känner mig sedan tidigare.

Heidi på partyhumör - trots att det bara var torsdag!

 

Frantic Amber sparkar igång showen.

 

Sandra.

 

Mio.

 

Elizabeth.

 

Den där Mary.

 

Elizabeth - igen!

 

En synnerligen belåten Tore med kvällens fångst.

 

Vad gör man inte för konsten? Bild: Heidi-Maria Toikkanen.


Kommentarer
Postat av: Linda

Vad hände med hurtiga löpar-Niklas? Han springer snarare mellan barerna ist för att springa i löparspåret, haha. Snart får jag lägga in dig på torken. ;)

2011-02-11 @ 08:57:55
URL: http://yvlima.blogg.se/
Postat av: Linda

Rekommenderar för övrigt en väns blogg (som jag gör musik tillsammans med nuförtiden), han skriver om allt från musik till TV-spel och spelmusik. Kanske faller inom din intressesfär?



http://paevdali.blogg.se

2011-02-11 @ 09:00:12
URL: http://yvlima.blogg.se/
Postat av: mike larsson

varför är alla brudar så jävla kåta på Tore för? kan någon förklara det?

2011-02-11 @ 16:07:30
Postat av: Linda

Mike: För att han är en liten lattjo ofarlig pryl, vilket genererar tjejer? Men passa sig, de mest ofarliga kan vara de sneekiest. ;)

2011-02-11 @ 18:10:34
URL: http://yvlima.blogg.se/
Postat av: mike larsson

Aaaaha på det viset. Ja det är bara en förklädnad :P

2011-02-11 @ 21:17:09
Postat av: Grimgoth

Snygga bilder och spännande att se att Tore fortfarande lever.

2011-02-12 @ 10:09:44
URL: http://grimgoth.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0