Carmen & RoQ Poolbar

I lördags var det full fart igen. Kvällen inleddes på Carmen, ett ölhak på Söder för den som inte vet, för att ladda inför senare aktiviteter. Av en ren slump träffade vi Rebecca och hennes syster Vendela med vänner, som joinade vårt bord. Vendela parade sen ihop mig med en hårdrockssnubbe, som sedan visade sig vara medlem i det hyfsat kända dödsmetallbandet Bombs Of Hades. Full som jag var lovade jag att komma till deras spelning på Alcazar om ett par veckor. Sen kom Johanna & Elin för att kolla vad vi sysslade med, men då var det dags för mig och Daniel att styra vidare mot Odenplan.

Platsen var närmare bestämt RoQ Poolbar, där Frantic Amber var ett av banden som spelade i en tävling anordnad av Klubb Dislocated. Detta var första gången jag såg Frantic Amber och jag blev väldigt imponerad av både det visuella och musiken. Trots att scenen var ganska liten så gjorde tjejerna det mesta av ytan och närvaron var väldigt bra. Låtmässigt glädjes jag mest åt singeln "Wrath Of Judgement" samt den mångbottnade "The Awakening", min favoritlåt från den nya Frantic Amber-EP:n. Kort och gott; ett framförande som gav mersmak och jag håller tummarna för att våra publikröster ska räcka för att skicka tjejerna vidare till nästa omgång i tävlingen.

Anna berättade att hon inte tycker om att bli fotograferad. Vi tog en bild ändå.

 

Om 20 år kommer vi sitta på det här stället och dra exakt samma historier som nu. Can't wait.

 

Vendela trodde knappt sina öron när Daniel avslöjde att han aldrig klipper tånaglarna.

 

Note to myself: sluta göra metalposer så fort kameran åker fram!

 

Coola tjejer.

 

RoQ Poolbar. Som tv-spelet Side Pocket, fast lite bättre.

 

Frantic Amber.

 

Elizabeth.

 

Mary.

 

Sandra.

 

Mio.

 

Upp med hornen!


Kommentarer
Postat av: Mary

Fan vad du fick snygga bilder!! :-D

2011-02-02 @ 14:50:58
URL: http://maryraven.blogg.se/
Postat av: Grimgoth

Väldigt kul läsning!

2011-02-03 @ 12:18:56
URL: http://grimgoth.blogg.se/
Postat av: Anonym

Intressant band snygga bilder!

2011-02-03 @ 14:55:15
Postat av: Niklas

Haha, tack! Ikväll är det dags igen, vi ses på Anchor! :)

2011-02-03 @ 17:23:57
URL: http://outerheaven.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0