Mikeman +30

Två gånger tidigare har jag blivit bjuden på fest hos The Mikeman, men båda gångarna har jag varit uppbokad och tvingats tacka nej. Nu blev det tredje gången gillt i och med festen i fredags, något jag är väldigt tacksam för. Jag drog med mig Daniel, Bröderna, Larsson och Ludde, som sedan gjorde ett bra jobb med att mingla med resten av gästerna. Särskilt Ludde utmärkte sig med sitt glada humör, sina vitsar och sina röda byxor.

Om någon undrar vad rubriken åsyftar så hade Mikeman ringt och fixat en plats på gästlistan till partybåten Patricia. Riktigt så många som 30 personer blev vi inte, men ungefär hälften lyckades vi skrapa ihop. Jag har nästan alltid kul på Patricia, förutom när man ska betala det hutlösa inträdet på 160 kronor för att komma in. Särskilt eftersom Patricias vakter är ökända för att slänga ut folk utan riktigt godtagbara grunder, som när den alltid lika lugna Peter fick gå därifrån senast vi var där. Därför gick jag omkring med smygångest för att bli utkastad hela kvällen, vilket skulle svida extra mycket med tanke på inträdet. Peter presenterade dock tre tips för att undvika förnedringen.

Peters tre tips för en trevlig kväll på Patricia (kan även appliceras på många andra klubbar):

1. Rör dig aldrig ensam, gå alltid i grupp. Vakter har mycket lättare för att rycka tag i någon enstöring som stryker omkring på däck.

2. Se inte uttråkad och trött ut. Det drar ner partystämningen och det vill inte vakterna veta av.

3. Å andra sidan får man inte ha för roligt heller. Då sticker man ut och det är inte heller bra. Det gäller att hitta den gyllene medelvägen.

Med dessa tips i bakhuvudet lyckades jag ha ännu en bra kväll på Patricia. Slutet blev lite oväntat, då den diaboliske Mikeman inte gillade att jag försökte lämna festligheterna i förtid. Som en smart åtgärd stal han min mobiltelefon och gömde den på Birgitta, som sedan ville att jag skulle strip-searcha henne för att få den tillbaka. Att Birgitta är syster till spelskribenten Johan Hallstan (som jag är en stor beundrare av) gjorde situationen smått surrealistisk... och fick mig att ångra att jag glömt kameran i jackfickan.

Mina fina pojkar.

 

Danny Star.

 

Mys!

 

Stämningen blev lite tryckt när denne man uppenbarade sig.

 

Ludde lättade upp stämningen igen.

 

Lite Minttu korkas upp...

 

...och Larsson blev emo för en stund.

 

Mikeman visar spritskåpet för en klart imponerad Ludde.

 

Blir alltid lika hänförd av dessa juveler.

 

Tomt i glaset igen. Livet är grymt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0