Triss i Tommy

Förra helgen blev väldigt intensiv, Tommy är som ni vet här från Tokyo och vi vill göra det mesta av hans vistelse här. Fredagen innebar startskottet, i form av en kräftskiva hemma hos mig. Två paket fördelades mellan sex personer, samtidigt som Daniel satte i sig en hel ugnspizza själv. Det hela toppades med våra gamla filmklassiker som vi spelade in som små grabbar (mer om de filmerna i ett senare inlägg) och självklart även ett par omgångar Buzz.

Dagen därpå var det dags att visa Tommy en av Stockholms riktiga juveler, nämligen Trädgården. Innan dess hann jag med lite barhäng på Pub Anchor, för att vinka adjö av Nathalie (som flyttar till USA för att plugga) och Heidi (som emigrerar till Finland). Ett fint avsked. Sedan raskt vidare till Vitabergsparken för att skälla lite på Daniel, sedan Trädgården där jag blev en aning full och höll på att ramla ner för ett par branta trappor.

Trippeln fullbordades på måndagen, när Tommy fyllde 27 och bjöd in oss på kaffe och korv hemma hos honom. Vi fick träffa familjen, hunden, katten och bjöds även ner för en session i Spelgrottan, där jag gav pojkarna ytterligare en läxa i den ädla sporten Buzz.

Köket var fullsatt.

 

Glatt humör var ett måste för att få komma på kräftskivan.

 

Barnbordet.

 

Nathalie och Heidi på Anchor.

 

Vitabergsparken. Tommy styrde!

 

Trädgården.

 

Mys-Danny.

 

Tommy och Nicki.

 

Fint väder på Tommys födelsedag.

 

Spelgrottan.

 

Laura Palmer.

 

Buzzed?

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0