Tacos & bowling? Bra!

Förra veckan, den första april av alla dagar, var det firmafest för Posten Ulvsunda, med anledning av att våra överordnade Grossman och Linus försvinner på andra uppdrag, till Veddesta respektive Vällingby. Självklart skulle herrarna firas av - med tacobuffé och bowling i Åkeshov! Jag som aldrig orkar laga tacos hemma uppskattade detta rejält och tog tre stora portioner, och blev därmed så mätt att jag skulle kunnat agera klot när det väl var dags att bowla.

Själva bowlingen gick över förväntan. Blev till en början en aning oroad hur det skulle gå, då jag kände mig en aning snurrig efter bara en öl. Men efter att ha svept en rackare till så jämnade balansen ut sig och jag var redo igen. Spelade mot tre jämnåriga grabbz (en från Ryssland, en från Göteborg och en från Blackeberg) och slog dem i två raka omgångar. Kul, särskilt eftersom det var så mycket prestige inblandat. Segern firades på ölstället Sourbon vid Brommaplan. Hoppades innerst inne att Mikeman skulle vara där, men man kan inte få allt. Postfolket dög å andra sidan utmärkt en kväll som denna, och fick mig nästan att vilja börja jobba igen. Fast bara nästan.

Kamel och Sari försöker dela upp folket på banorna.

 

Peter undrade varför allt tog så lång tid.

 

Här låste man in oss.

 

Hasse drar fredagsfräckisar för en begeistrad Kenneth.

 

Let's bowl!

 

Kenneth och Kamel spelade på samma bana. Sött!

 

Sourbon. Euforisk stämning!

 

Robben och Gunilla.

 

Är mycket nöjd med min lila skjorta. The Joker?


Kommentarer
Postat av: Mikeman

wtf på Sorbon utan mig

2011-04-11 @ 21:42:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0