Skivsamlingen

När man köper nya skivor så ofta som jag så är det oundvikligt att det blir oreda i samlingen. Pedant som jag är så vill jag gärna ha alla bands album i bokstavsordning, med ABBA först och ZZ Top sist, till exempel. En gång i halvåret så brukar jag ta ut och lufta hela rasket, för att sedan stoppa in allt i ordning igen, så att alla nya skivor hamnar på rätt plats. Nämnde jag att jag är musiknörd?

Just det, när jag ändå är inne på musik... här är de 5 bästa låtarna just nu:

"Euphoria, Take My Hand" - Glasvegas
"Judas" - Lady Gaga
"Unseen" - The Haunted
"Sun Of A Gun" - Oh Land
"Walk Through Walls" - Kyla La Grange

Skivor staplas på varandra, högar bildas...

 

Till vänster: R och Q-högen. Med bland andra Rammstein, Rage Against The Machine, Red Hot Chili Peppers, Radiohead, Queen och Queens Of The Stone Age.

 

Gamla synder är inget att skämmas för. Dessa skivor har fortfarande bra låtar!

 

Tre av mina favorithårdrocksband släpper nya skivor samma vecka - julafton!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0