Fotboll, fotboll, fotboll!

Fotboll, fotboll, fotboll! Jag vet att jag låter som Berts pappa, men kan inte låta bli att bli överdrivet exalterad nu när det åter är dags för Sverige att spela fotboll i tävlingssammanhang. VM blev inte riktigt samma sak när vi inte fick vara med och leka, men nu är det dags att ta nya tag med ny förbundskapten och flera nya spelare i startelvan. Ungern blir sannerligen ingen lätt match, men just nu tror jag inte på något annat än seger.

Det enda tråkiga med att EM-kvalet drar igång är att Allsvenskan gör en paus just när Djurgården är inne i ett stim med tre raka segrar och vittring på Europaspel. Senaste hemmamatchen - som dock spelades på Råsunda istället för Stadion - såg jag tillsammans med mina DIF-kamrater Linus, Mickis och Robert. IFK Göteborg stod för motståndet och här är bilderna:

Häng i Solna Centrum innan matchen.

 

Robert hade glömt bort vem jag var. Synd.

 

Står man i klacken får man hjälpa till när det vankas tifo. Heja!

 

That's one sour ape!

 

Den lilla Göteborgsklacken längst bort i hörnet var anledningen till att detta ansågs vara en högriskmatch.

 

Järnkaminerna.

 

Halvtidspaus, solen skiner och DIF leder med 1-0!

 

DIF drar ifrån med 2-0 och då mår man så här bra!

 

Segern firas med en påse nötter, öl och lite starksprit.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0