Solrosen

Jag och bröderna kan fortfarande inte få nog av Japan och spenderade delar av lördagsförmiddagen med att sondera terrängen i Stockholm på jakt efter nya kickar. Vi ramlade av en slump in i den lilla restaurangen Solrosen som serverar allt möjligt inom det asiatiska köket. Bröderna blev besvikna på att curryn som vanligt var slut, men jag var bara intresserad av bibimbapen, Nordkoreas nationalrätt. Det var ganska prick ett år sedan jag åt bibimbap, så det var på tiden. Det roliga med den rätten är att den kan se ut lite olika beroende på hur man väljer att laga den. Solrosens version var ganska olik både den som Linda lagar och den jag testade i Japan, men ändå riktigt god. Rekommenderas!

Solrosen. Notera den roliga sushiklockan nere i vänstra hörnet.

 

En broder hugger in.

 

Det enda jag saknar är ett ägg. Annars: perfekt!


Kommentarer
Postat av: Linda

Gå till Koreana på Luntmakargatan och ät deras Pibimbap säger jag ju! Ät inte Pibimbap på japansk restaurang... ;)

2010-10-31 @ 20:02:11
URL: http://yvlima.blogg.se/
Postat av: Niklas

Ska genast tipsa Busbröderna om detta!

2010-11-04 @ 17:38:49
URL: http://outerheaven.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0