Rädda Willys

Idag hade jag tänkt åka hem direkt efter att jag slutat jobba klockan 16, men den alltid lika informerade Kenneth drog mig åt sidan och viskade att det var storrea på Willys. Matkedjans Brommabutik stänger nämligen för gott inom ett par dagar (det hade Kenneth läst i reklambladet vi delade ut idag - uppmärksamt!) på grund av dålig försäljning, vilket till stor säkerhet beror på ett tveksamt läge som inte blivit bättre av allt byggdamm från den kommande tvärbanan. För Willys-fans ska man nog alltså inte dra alltför stora växlar av detta och inte sätta igång någon kampanj för att rädda kvar den svenska lågprislivsmedelskedjan, som den ordvitsande rubriken kanske antyder.

Hursomhelst, när vi klev in i butiken stod det snabbt klart att vi inte var de enda som tagit notis om Willys erbjudande. Som skottspolar sprang småbarnsfamiljer mellan hyllorna med vagnar och korgar i högsta hugg för att lägga beslag på de mest eftertraktade varorna. Det kändes nästan som att en tornado var på väg och att alla därför var tvungna att bunkra upp med mat för ett bra tag framöver. "Folk är som djur!" dundrade Kenneth när han upptäckte att brödet han kommit för att köpa redan tagit slut. Och det var inte det enda som folk plockat på sig av. Slutsatsen av en snabb koll i frysdisken var visserligen att majoriteten av stockholmarna inte gillar vare sig blomkål eller fiskgratäng, men i övrigt gapade de flesta av butikshyllorna tomma.

Mina förhoppningar om att kamma hem en läcker oxfilé grusades med andra ord snabbt, men en del andra fynd gjorde jag ändå. Fick nästan en chock när slutsumman för det jag plockat på mig landade på ynkliga 75 pix, det kändes nästan som att shoppa i Thailand (där är det billigt, för dem som inte vet).

Allt detta för bara 75 kronor! Nu behöver jag inte handla på en vecka.


Kommentarer
Postat av: Linda

Haha, ja, Tutti Frutti var ett program för sig. Nakna tuttar, men inte ens halvporrigt, bara konstigt. Jag fick inte heller se "V", men halva andra klassen fick ju göra det, samt Jimmy&Jens, så jag var självklart besviken. När de visade Terminator 1 på TV när jag var ungefär 11 år fick jag gå och lägga mig medan alla andra satt och tittade haha.



Billigt på Willys? Jag noterade falukorven där och tänkte nästan rekommendera dig att göra en god korvstroganoff, men så mindes jag att du inte var så förtjust i det? Haha.

2010-10-22 @ 09:58:01
URL: http://yvlima.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0