Lost Domain @ Copperfields

Det har blivit mycket spelningar för Lost Domain denna höst, känns som att vi varit igång varannan helg åtminstone. På fredag är det dags för Riddar Jakob i Jakobsberg, och i lördags var det Copperfields tur att hemsökas av Lost Domain-spöket. Som en del i ett stort MyJam-projekt delade vi scen med banden Solomon Grundies, Artimo och Fredriks band Captain Blackbeard, vilket kändes som ett starkt paket. Mycket riktigt lockades det mycket folk till lokalen, enligt vakterna var det nytt rekord när det gällde besökarantal.

Vår spelning var väl snarare mer kul än bra, vi var sista band ut och det märktes att publiken var ganska mätt. Ett par rätt grova missar av oss i bandet störde också, men när vi kollade igenom en filminspelning av konserten så kändes det helt okej ändå. Sen värmde en av fyllekommentarerna efteråt extra mycket, då en euforisk herre berättade att han sett både Led Zeppelin och Pink Floyd uppträda live - och att detta var lika bra. "Jag är en enkel man, men jag har ett öra för musik", sa han. Först kom Led Zeppelin. Sen kom Pink Floyd. Och sen kom Lost Domain. Jag gillar det! Undrar förresten om mannen sa samma sak till de andra banden?

Uppmärksamma läsare kanske noterar den lite ovanliga sminkningen jag så snyggt bär upp på bilderna här nedanför. När vi laddade inför konserten i Sundbyberg kände jag att det var dags att ta min scenpersonlighet till nästa nivå, så jag och min medbrottsling Erika experimenterade fram en slags emo-look som var tänkt att ta publiken med storm. Mina vänner såg dock mest förvirrade och skeptiska ut, vilket nog gör detta till en engångsgrej. Om inte publiken vill ha mer, det vill säga.

En kul parentes är att jag trots flera försök med både tvål och vatten inte lyckades tvätta bort sminket morgonen därpå. Egentligen hade jag tänkt gå till affären för att handla, men det fick jag strunta i med rädsla för att bli påhoppad av busgäng som kanske kunde få för sig att jag var dragshowartist. I Hässelby Gård kan man nämligen få det ganska svårt om man ser annorlunda ut, förstår ni. Det fick istället bli en tripp hem till Drivbänksvägen där Linnea ordnade fram sminkborttaggningsmedel. End of story!

Tack som vanligt till den mångsidige Peter Årevik för de vackra livebilderna. Stort tack även till hans bror Thomas som filmade hela konserten, ovärdeligt när man i efterhand ska granska sina missar och jobba på koreografin.

Affischer för eventet satt uppe över nästan hela stan. Bröderna inspekterade.

 

Soundcheck på Copperfields.

 

Många sladdar som ska kopplas rätt.

 

Buddy Holly. Eller var det Holy Buddy?

 

Michael och Fredrik lastar in utrustning i turnébussen.

 

Hemma i Sundbyberg, där Erika satt och jobbade med en LD-logotyp.

 

Rökpaus med Kapten Michael.

 

Uppladdning med utmärkta Porcupine Tree-DVD:n "Anestethize".

 

Resultatet av sminksessionen med Erika. Ganska snitsigt!

 

Lite kramande innan det var dags att åka.

 

På Copperfields, där Thomas väntat tålmodigt i flera timmar.

 

Lite stökigt när Linus och Bina bråkade med Daniel.

 

Go cry in the corner, emokid!

 

Vår finska favorit dök såklart upp.

 

Även Kalle och Coolisa var där.

 

Showtime!

 

Michael hade problem att se vad han spelade i sina brillor, så ett och annat solo blev fel.

 

Erika.

 

Men at work.

 

Michael blänger på publiken.

 

Larsy.

 

Först kom Led Zeppelin. Sen kom Pink Floyd. Och sen kom Lost Domain.

 

Michael: "Come closer son, and I shall tell you a tale." Thomas: "Yes, captain."

Trackback
RSS 2.0