101010

Idag är det en speciell dag: den 10:e oktober år 2010. Eller om man så vill: 101010. Ännu mer speciell blir den eftersom Michael fyller 24 år idag. Jag hade tänkt vara fyndig och ringa för att gratulera honom klockan 10:10 imorse, men försov mig och vaknade istället av att Michael ringde mig för att tacka för igår. Jag har nämligen gått händelserna i förväg!

Redan vid halv fyra var jag på plats i Sundbyberg för att hjälpa Erika med förberedelserna inför kalaset som skulle gå av stapeln klockan 18:00. Det var mycket som skulle göras: välkomstdrinkar, skagenröra, kyckling och så en jäkla massa disk! Michael anslöt efter någon timme och när gästerna väl anlände var vi nästan helt klara. Det var mycket folk som kom för att fira Michael, i slutändan tror jag vi blev 22 personer. Det var en riktigt trevlig tillställning och maten var jättegod, som vanligt åt jag så mycket att jag sen inte fick i mig någon tårta.

Jag hade sedan tidigare biljett till Volbeats Hovet-konsert, så vid 20:30 var jag tvungen att avlägsna mig. Konserten var dock värt trippen till Globenområdet, trots att jag satt längst upp i arenan och inte med någon jag kände. Men från min plats hade jag turen att se Viktor och Linus bli stoppade av vakterna när de försökte mygla sig in bland ståplatspubliken, så det var rätt kul ändå. Recension kommer imorgon.

Kvällen lutade åt en blivande klassiker, men allt slutade i förvirring. För min egen del tog det en hel timme att ta mig in till stan eftersom jag var tvungen att vänta på Linus trötta gäng efter konserten slutat. Samtidigt stötte födelsedagsgänget (läs: Robin) på patrull när de försökte komma in på Metropol i Sumpan på grund av allt för tilltagen onykterhet. Spillrorna av gruppen strålade samman vid Anchor, där en lång kö dödade festpeppen. Vissa åkte hem och några andra prövade lyckan vid Harry B James, där kön var om möjligt ännu trögare. Det slutade med att Larsson fick köra hem oss med sin pappas bil. Lite av ett antiklimax alltså, men i övrigt var det definitivt en kväll att minnas.

Välkomstdrinkar.

 

Michael stökar i köket.

 

Sundbyberg bjöd på en brandgul himmel.

 

Lugnet före stormen.

 

Gästerna börjar anlända.

 

Middagsdags med wraps! Robin hugger in.

 

Den lite tröttare delen av bordet.

 

Mina trevliga bordsgrannar.

 

Thomas drog sig undan för att ta en nypa frisk luft... och en öl.

 

Två rockers som vet hur man posar.

 

Makalöst att alla fick plats, men det gick!

 

I vackra Årstaberg i väntan på bättre tider och tvärbanan.

 

Inför Volbeat-konserten. Utsålt!

 

NHL-möte mellan Columbus Blue Jackets och San José Sharks på Globen samtidigt.

 

Eric, Viktor och Limpan.

 

På väg mot Skärmabrink. Här tar bilderna slut för den här gången, och tur är väl det.

Trackback
RSS 2.0