PSB - Together

Jag tror mig alltid ha tröttnat på den brittiska popduon Pet Shop Boys, men så smäller de till med en ny låt från ingenstans - och jag är fångad igen. När de för tredje gången sammanfattar sin digra karriär så tillkommer nämligen en nyskriven låt med namnet "Together", en helt underbar liten pärla som kommer att räcka hela långa vintern. 

Titeln på samlingen har satts till "Ultimate", vilket nästan känns ironiskt menat. För jämfört med de två tidigare samlingarna där i synnerhet dubbelskivan "PopArt" var betydligt mer omfattande så känns inte detta som den ultimata PSB-samlingen. Jag menar, en PSB-samling som INTE inkluderar klassiker som "Love Comes Quickly", "Rent", "It's Alright", "So Hard", "Can You Forgive Her?" och "I Don't Know What You Want But I Can't Give It Anymore" MEN däremot innehåller U2-covern "Where The Streets Have No Name (Can't Take My Eyes Off Of You)" och tramsiga "New York City Boy" kan aldrig kallas ultimat. Fast samlare som jag är så måste jag väl ha den ändå.

Pet Shop Boys - "Ultimate"

 

 

Pet Shop Boys - "Together"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0