Metal på Medis

Ikväll intar ett av mina absoluta favoritband Debaser Medis - göteborgsgruppen Dark Tranquillity. Bandet har snart nått slutet av en enormt uppskattad och intensiv Europaturné - 32 spelningar på 34 dagar - så man kan bara hoppas att energin räcker för att göra bra ifrån sig.

Dark Tranquillitys sångare Mikael Stanne var för övrigt den första stjärnan jag intervjuade för Metal Covenants räkning, redan år 2005. Jag minns att jag var enormt nervös, i synnerhet eftersom vi på grund av trafikstrul var en halvtimme försenade till intervjun. Stanne var dock hur schysst som helst och tog emot mig (och fotografen Michael Finnermark) i bandets turnébuss. Intervjun flöt på galant och vi småpratade bland annat lite om Grand Theft Auto 3, som var senaste grejen på den tiden. Halvvägs in i intervjun var Stanne tvungen att springa iväg för att medverka på en fotografering, men när han var klar kom han direkt tillbaka till oss för att avsluta pratstunden. Jag har träffat många trevliga hårdrocksstjärnor genom åren, men Mikael Stanne är förmodligen den allra trevligaste.

Slänger med en rolig video med legotema till bandets låt "Terminus (Where Death Is Most Alive)" också. Ett av bandets fans gjorde den som en rolig grej, bandet gillade vad de såg och uppgraderade musikvideon till deras officiella.

En ung Niklas och en rockstjärna.


Dark Tranquillity - "Terminus (Where Death Is Most Alive)"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0