Marina And The Larsson

Marina Lambrini Diamandis föddes i Wales den 10 oktober 1985. Hon är mer känd som sitt alias Marina And The Diamonds, som skivdebuterade i år med den hyllade "Family Jewels". Hon säger sig ha inspirerats av så vitt skilda artister som Blondie, PJ Harvey, Britney Spears, Tom Waits och Nirvana, men själv tycker jag hennes musik låter som om Kate Bush skulle spelat en korsning mellan indiepop och new wave. Fräscht låter det hursomhelst, och med låtar som "I Am Not A Robot" och "Hollywood" har Marina And The Diamonds börjat uppmärksammas även utanför de brittiska öarna. Marina är även Larssons drömtjej, alla kategorier. Jag kan inte påstå att jag klandrar honom, men konstaterar ändå att det främst är hennes musik jag har blivit förälskad i.

Så, nu vet ni vem Marina är. Men vilka är The Diamonds? Enligt Marina själv är svaret självklart: fansen! Så om ni undrar vad jag och Larsson gör ikväll så agerar vi alltså diamanter på Nalen, där Marina och hennes band uppträder någon gång runt klockan 21.00.

Marina.

 

Family Jewels.

 

Marina And The Diamonds - "Hollywood"


Kommentarer
Postat av: Erika Edewien

That girl I know! Larssons girl!



Hur snygg som helst... men musiken ger jag inte mkt för!

2010-11-22 @ 19:24:37
URL: http://edewien.blogg.se/
Postat av: mike larsson

då har du väldigt dålig smak erika! ;)

2010-11-23 @ 01:17:35
Postat av: Anonymt Marina-fan

Jag håller med Mike The Larsson i den här frågan! :)

2010-11-23 @ 01:22:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0