Grillparty hos Robin

Förra helgen fyllde Robin 22 år, vilket självklart skulle firas. Som tur är hade Robin valt en ypperlig dag att fylla år på, då lördagen var kanske den varmaste dagen vi haft hittills i Stockholm den här våren. Efter uppvärmning hos Ahlin och Erika så åkte vi hungriga som vargar till Robin och hoppades att grillningen skulle vara i full gång, men så var inte fallet. Det tog tydligen längre tid än beräknat att montera ihop grillen (som hade inhandlats tidigare samma dag) och därför blev allt försenat. När vi väl kunde börja äta så var jag så utsvulten att jag tryckte i mig tre hamburgare, inklusive en sotig historia som grillmästaren CJ tappat ner bland grillkolen. Efteråt började jag må lite illa, men det släppte samtidigt som vi begav oss till Harry B James för att fortsätta firandet.

Harry B James har 18-årsgräns på vardagar, men på helger måste man vara 19 för att komma in. Lille Daniel är bara 18 än så länge och borde därför inte varit välkommen, men med lite smusslande och flyt så kunde han glida in, vilket gjorde honom lycklig som ett litet barn på julafton. Då kan man ha överseende med att han trodde att vi skulle till "Barry James" när vi satt på t-banan. Väl på plats träffade jag min lillkusin Marcus, som jag sett på flera år. Det var ett kärt återseende och vi diskuterade vitt skilda ämnen som Vallatorp, gösfiske, Roslags Näsby Trafikplats, morbror Göran och Black Eyed Peas.

Den enda som verkade missnöjd med kvällen var Larsson, som var besviken på tjejutbudet på HBJ den här kvällen. Han skulle dock få revansch på tunnelbanan hem, då han hamnade bredvid en söt och rolig tjej som ville visa honom vilka fräcka pusselspel hon hade på sin flashiga mobil. Det gick sådär med spelandet, så jag frågade tjejen om hon inte hade några racingspel - "annars förstår han inte". Tjejen plockade fram ett snöskoterspel som var mycket roligare, det blev en del skratt och innan tjejen klev av vid Brommaplan så gav hon Larsson en kram. Läxan vi alla lärde oss den här kvällen var att man inte behöver gå ut på klubbar för att träffa trevliga flickor, det räcker med att slå sig ner på tunnelbanan.


Lite solning i Sundbyberg innan grillpartyt.

 

Larsson undrade om inte Ahlin kunde sätta upp en hängmatta på balkongen.

 

Erika kom hem och fann en något rödare pojkvän än när hon for.

 

På plats hos Robin i Åkeshov.

 

Robin kollar bruksanvisningen till grillen.

 

Några av gästerna började tappa tålamodet.

 

Seg väntan på att elden ska ta fart.

 

Danny ute i det vilda.

 

Erika bordssurfar.

 

Glada miner vid grillen.

 

Födelsedagsbarnet.

 

Erika kände för att testa lite geisha-style och blev så här cool!

 

Lille Daniel har nyss fyllt 18 men beter sig redan som en rockstjärna.

 

Ju gladare Danny blev, desto mer gick han Ahlin på nerverna.

 

Till slut fick han helt enkelt nog och beslutade sig för att bära ut skräpet.

 

Robin: "Seså, kom tillbaka in till festen nu." Danny: "Jag är inte redo riktigt än."

 

På Harry B James. Till höger Agneta och till vänster en av hennes kompisar.

 

Bandet Stardust uppträdde. Helt okej.

 

Robin blev bästa kompis med min kusin Marcus (tvåa från höger) och hans gäng, som oväntat dök upp.

Trackback
RSS 2.0