Revolution Baby

Framgångssagan om Falkenbergsbandet Sonic Syndicate tog sin början sommaren 2006, då bandet av 1500 stycken tävlande valdes ut som vinnare i en Nuclear Blast-sponsrad tävling - vilket gav dem skivkontrakt med den tyska skivbolagsgiganten. Sedan dess har bandet hunnit turnera med band som In Flames, Amon Amarth och Dark Tranquillity samt även släppa två album. Nya singeln "Revolution Baby" är kanske inte en av deras bästa låtar men svänger ändå riktigt rejält och innehåller imponerande sång av den nye vokalisten Nathan J Biggs.

Jag såg bandet uppträda live första gången på Swedish Metal Expo hösten 2006 när de var praktiskt taget okända, men redan då såg jag potentialen hos den unga sextetten. Året därpå när genombrottet kommit fick jag chansen att intervjua bassisten Karin Axelsson för Metal Covenants räkning på samma evenemang. Detta var runt samma period som mitt eget band Lost Domain drabbats av ett avhopp då vår bassist Christian "CJ" Jensen beslutat sig för att lägga ner en lovande musikkarriär. Jag tog givetvis chansen att skämta till det och skickade ut bilden nedanför på mig och Karin till alla de andra i Lost Domain, och förklarade att detta är vår nya bassist. Det var ett mycket uppskattat spratt, även om ingen gick på det.

Jag tillsammans med Karin från Sonic Syndicate.

 

"Revolution Baby" har hämtats från det kommande albumet "We Rule The Night" som släpps i augusti.

 

Sonic Syndicate - "Revolution Baby".


Kommentarer
Postat av: Linda

Nope, det är inte kyrkan från Söderköping även om den är lite smålik. Det här är Färentuna kyrka ute på Ekerö där Andreas mormor är begravd. Stor stenkyrka det också. :)

2010-05-29 @ 15:28:35
URL: http://yvlima.blogg.se/
Postat av: Anonym

SV: Haha! Nä, så kan det nog vara :)

2010-05-29 @ 20:49:13
Postat av: Janne Lundqvist

Jag gillar normalt sett Sonic Syndicate jättemycket, men detta var ingen av deras bättre låtar.

2010-06-01 @ 21:41:31
URL: http://www.lunkan.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0