I Am The Strange

För en vecka sedan så släppte den elektroniska duon Deux Bijou Noir äntligen sin första singel, "I Am The Strange". En låt som får mig att dra paralleller till karga industrilandskap, någon obskyr Depeche Mode-remix, soundtracket till PC-klassikern Deus Ex, Kent-singeln "Töntarna", flyglarm och de gamla synthjältarna i Camouflage. En skön blandning och en riktigt bra låt, vilket jag inte bara säger för att jag känner Linda och Andreas, duon bakom bandnamnet.

Gå in här och lyssna själva på "I Am The Strange" redan idag!

Deux Bijou Noir - "I Am The Strange"




Kommentarer
Postat av: Linda

Gee, det var inga dåliga jämförelser, man tackar! Glad att du gillar den så mycket och att vi får sån fin feedback. Det gör att man får helt klart inspiration! :) Troligen dyker jag upp en sväng på torsdag och kollar på när ni spelar förresten. Om jag inte går totalt vilse... ;)

2010-05-24 @ 10:43:14
URL: http://yvlima.blogg.se/
Postat av: Niklas

Vad kul, hoppas du kommer! Och det är nog ingen risk att du går vilse, bara gå dit folkmassorna är på väg. ;)

2010-05-24 @ 20:03:01
URL: http://outerheaven.blogg.se/
Postat av: Linda

Inga barnfamiljer i parken i lördags säger du? Nähä, men jag och Andreas låg där på en filt längre ner och kollade på de skrikande grisarna i blått, rött och gult, haha!! Hade jag vetat att ni var där så hade ni ju fått komma och sätta er på vår mysiga nyinköpta myrorna-filt. De facto hade jag tänkt sms:a dig och fråga vilka DIF skulle spela emot, men jag gjorde ju inte det. Attans! Btw, bring the sun på torsdag. Annars blir det jobbigt. ;)

2010-05-25 @ 09:23:09
URL: http://yvlima.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0