Drip Drop

Snart är det dags för Eurovision Song Contest, som i år hålls i Norge tack vare en viss Alexander Rybak. Att döma av "Inför Eurovision"-programmen som rullar på SVT så är det ofantligt mycket skitlåtar i år, i den första semifinalen hittade jag inte en enda komposition värd att nynna på, vilket kanske är lika bra då jag ändå inte kommer ha möjlighet att se den. Den andra semifinalen ser åtminstone lite bättre ut, och här kan jag plocka ut en klar vinnarkandidat i Azeirbaijan-bidraget "Drip Drop" med artisten Safura. Låten har skrivits av bland andra Idol-bekantingen Anders Bagge och har en "drip drop"-hook som kan bli livsfarlig, om scenshowen blir lika snygg som den påkostade och regniga videon, det vill säga. Isåfall är det nog lika bra att vi inte skickade Eric Saade och hans "Manboy". Den 27 maj får vi se om Anna Bergendahl har vad som krävs för att ta sig till final i årets ESC.

Safura - "Drip Drop"


Kommentarer
Postat av: Linda

Cool new layout! :D Gillar bakgrunden!

2010-05-16 @ 16:04:08
URL: http://yvlima.blogg.se/
Postat av: Niklas

Tack! Det var lite på tiden att göra om den, tyckte jag. Erika ska ha stort tack för att hon hjälpte till, och att det blev ett Tokyo-tema på layouten kändes helt rätt. :)

2010-05-16 @ 21:46:12
URL: http://outerheaven.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0