Whataya Want From Me

Schlagerlåtarna tar fortfarande upp en stor del av min MP3-spelares gigabytes, fast sakta men säkert börjar lite ny och fräsch musik dyka upp. En artist jag nyligen fått upp ögonen för är Adam Lambert, som kom tvåa i senaste omgången av amerikanska Idol. Första gången jag hörde hans senaste låt ”Whataya Want From Me” på radion trodde jag faktiskt att det var Sverige-vinnaren Erik Grönwalls nya singel, men så är inte fallet även om deras riviga rockröster är ganska lika. Eftersom både Lambert och Grönwall sjungit Queen-låtar på sina respektive Idol-tävlingar var jag inte helt fel ut ändå, faktum är att det vid ett tillfälle ryktades om att Adam Lambert skulle bli Queens nye frontman sedan Paul Rodgers sa upp sig för en tid sedan.

 

”Whataya Want From Me” är skriven av Max Martin tillsammans med Pink, men då låten ratades till hennes senaste album så gick den till Adam Lambert istället. Tur för honom, då det har blivit hans hittills största framgång. Inte så konstigt, det är en grym låt som säkert skulle ha fungerat bra även med Pink bakom mikrofonen, men som Adam Lambert helt klart gjort till sin egen skapelse. Och ännu en gång kan man konstatera att det ofta är Idol-tvåorna det går bäst för, vilket inte bara våra svenska stjärnor Darin och Amanda Jensen är exempel på.






Kommentarer
Postat av: Erika Edewien

Tycker han är cool.. Men kunde de inte gjort den lite rivigare och rockigare? =)

2010-03-28 @ 19:28:34
URL: http://edewien.blogg.se/
Postat av: Niklas

Jag vet inte riktigt, själv gillar jag det polerade radiosoundet... Han kanske är lite rivigare på scen?=)

2010-04-02 @ 12:19:45
URL: http://outerheaven.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0