Postcards from far away

Våren knackar äntligen på dörren, men den här vintern har varit hård, så hård. Vid exakt den här tiden ifjol så spenderades några av Stockholms slaskigaste veckor på andra sidan jordklotet, vilket gjorde min väntan på vårsolen mycket lindrigare och kortare. Nu har jag ett hål i mitt hjärta, och det som skulle kunna fylla det stavas semester på varmare breddgrader.

 

För oss brevbärare (och flera andra yrkesgrupper, såklart) har den här vintern varit den tuffaste någonsin. När det sedan under hela långa årstiden trillat in helt sanslöst vackra vykort från platser långt bort, som Australien, Tanzania, Grekland, Los Angeles, Malaysia, Uruguay, Falun (!) och Sydafrika i postsorteringen på jobbet så har det känts ännu tyngre. Jag vill resa bort – nu!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0