Ludd i stugan

Nej, det här kommer inte att bli en sådan där blogg som redovisar hur den privata tvättningen går, däremot är det en sak som har plågat mig en del som jag känner bör tas upp. Varför är det så att när folk sätter upp arga lappar i tvättstugan så handlar det nästan alltid om att ta bort luddet från torktumlaren? Det är ju detta som är roligast med hela tvättproceduren! Det ger en bra känsla att kunna krama ihop allt ludd till en liten grå boll och sedan i hemlighet spara det till framtiden. Om några tvättstunder så hoppas jag kunna ha samlat på tillräckligt med ludd för att sticka min alldeles egna lusekofta.




Where the magic happens.


Ludd!


Kommentarer
Postat av: Andreas

Endast de vise ser möjligheter där vanligt folk går bet! :) Du har lokaliserat ljuset Niklas och är nära att skapa en helt ny religion, ser fram emot att se ditt stickade verk sedan!

2010-03-09 @ 09:31:18
Postat av: Sälis

Jag ska åka tvättmaskin och torktumlare nästa vecka. Då kommer det bli massa ludd som jag ska skita i att ta bort. Huh-huh! gör sälljud

2010-03-09 @ 09:43:44
URL: http://sälisblogg.blogg.se/
Postat av: Niklas

Andreas: Kul att höra, jag har redan börjat rekrytera anhängare till den här nya religionen som snart kanske konkurrerar ut självaste Kristendomen. Luddendomen?



Sälis: Godspeed!

2010-03-09 @ 23:06:34
URL: http://outerheaven.blogg.se/
Postat av: Erika Edewien

Helt ärligt så fattar jag inte heller det där med ludd. Tycker att det som sagt är en ren tillfredsställelse att plocka bort det. Men lappar som i stil med "den som inte tar bort luddet ska dö" är rätt underhållande! =)

2010-03-11 @ 19:10:41
URL: http://edewien.blogg.se/
Postat av: Linda

Håller med Erika där, ludd är kul! Allt sedan man var en liten plutt tävlade jag med min 3 år äldre brorsa om vem som skulle ta bort luddet när mamma hade tvättat. Ungefär som vi slogs om skålen med kvarbliven smet när mamma bakade sockerkaka. Vad är det som inte är roligt med ludd?

2010-03-12 @ 13:43:24
URL: http://yvlima.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0