Turistfällor

Idag gifter sig Viktoria och Daniel, en stor och viktig dag. Själv har jag annat för mig, så jag kommer inte att kunna gå. Däremot var jag, Betty och Rachel ute och sonderade terrängen inför vad som komma skall tidigare i veckan. Hur alla turister ska kunna få plats på de redan trånga kullerstensgatorna i Gamla Stan övergår mitt förstånd, men jag ser fram emot att slippa vara där när det händer. Och jag tycker uppriktigt synd om de som stannar på cafét där vi fikade; en skön turistfälla där bland annat en ynklig glasskula kostade 25 kronor. Hoppas åskådarna tar med sig egna smörgåsar, för det är ingen vild gissning att detta inte är det enda cafét med helt vansinniga priser. Vidare gick vi ner till vattnet där Love 2010 hålls, och kollade att säkerheten ser bra ut inför att ekipaget ska dundra förbi där runt 17:30 ikväll. 

Rachel, bekymrad över de höga priserna.

 

Yay!

 

Betty on the move.

 

På jakt efter snygga matroser.

 

Love 2010.

 

Twinnies! Spot the difference?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0