Rock n' Bowl

Ni har säkert hört talas om discobowling, då man bowlar till dunkande musik samt häftiga ljusmönster. Men eftersom vi inte är discograbbar så sökte vi oss till ett ställe på Mariatorget som heter Rock n' Bowl. Istället för discomusik är det - föga oväntat - rockmusik som pumpas ut ur högtalarna, och det finns även stora videoskärmar där man kan distraheras av låtarnas musikvideor. I vanlig ordning så frustrerades jag över mina ojämna förmågor, där strikes och spärrar varvades med pinsamma klotet-rakt-ner-i-rännan-historier. Jag spelade ändå tillräckligt bra för att vinna på vår bana, men man kan alltid bli bättre!

Vi fortsatte sedan på rocktemat och gick tvärs över gatan till Rocks, som trots att klockan var halv elva var helt tomt, sånär som på ett par sysslolösa bartenders. Nog för att man vet att folk gärna försvinner från Stockholm när det är sommartider, men så här tomt kan det väl ändå inte få vara? Allteftersom så fylldes stället på med mer folk, och det blev en helt okej utekväll, men ett tag såg det riktigt illa ut. 

Robin i färd med att bowla loss.

 

Jag efter ännu en icke-strike.

 

Praktiskt med en WC precis bredvid våra banor.

 

Samuels sköna teknik ledde till ett stort antal strikes.

 

Heavy Fucking Metal.

 

Strike på gång?

 

Resultattavlan.

 

Gregerovitch.

 

På Rocks. Fullt drag, som synes.

 

Daniel undrade vad han gett sig in på.

 

Läskig.

 

Rätt glada miner till slut, trots allt.

 

Hm.

 

Lillebror och storebror?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0