Jag och mina blommor

OBS: Detta inlägg rekommenderas inte till känsliga personer och/eller trädgårdsmästare!

Häromdagen såg jag och Danny den småmysiga B-skräckisen The Ruins, om ett gäng amerikanska turister som går vilse i den mexikanska djungeln och hamnar i ett heligt tempel som bebos av - ni gissade rätt - köttätande växter! Filmen fick mig att fundera över hur mina blommor skulle reagera om de plötsligt blev lite mer handelskraftiga i sitt agerande mot mig. Förmodligen ganska argsint, då jag överhuvudtaget är extremt dålig på att komma ihåg att vattna blommor (se bildbevis nedan). En katt skulle jag säkert kunna ta hand om, då den skriker när den är hungrig. Men växter kan inte göra så mycket väsen av sig, vilket är orsaken till att mina blommor drastiskt minskat i antal den senaste tiden. En stackare står stolt kvar, vilket mest beror på att Danny brukar vattna den när han hälsar på. Betty föreslog att jag skulle skaffa en garderobsväxt, eftersom de i huvudsak tar hand om sig själva. Men med mitt usla facit skulle jag förmodligen ta död på den också.

Är man rädd för köttätande växter rekommenderas inte denna skräckfilm.

 

The last of its kind.

 

En sorglig historia som jag gömmer undan på min balkong.


Kommentarer
Postat av: Linda

Men NIKLAS!!! Du skulle bara våga döda skvättivägen som jag sått och odlat upp alldeles själv (den enda som fortfarande verkar vara intakt)! Duktig Daniel som vattnar. Lär dig av honom. En skvätt ett par ggr i veckan räcker. ;)

2010-06-02 @ 10:44:23
URL: http://yvlima.blogg.se/
Postat av: Niklas

Haha, jag misstänkte att det skulle komma en upprörd kommentar från ditt håll. Lovar att göra allt i min makt för att hålla den sista vid liv. :)

2010-06-05 @ 17:25:12
URL: http://outerheaven.blogg.se/
Postat av: Linda

Ja, vad hade du räknat med? Det är ju självaste moi som har sått den sista blomman du har kvar from scratch, haha. Den ser ju ut att må rätt bra trots omständigheterna dock. ;)

2010-06-06 @ 15:17:53
URL: http://yvlima.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0