Från Hässelby till Juventus

Bilden nedanför är tagen på ett fotbollsläger någonstans i Sverige (minns inte vart) med Hässelby SK:s P83-lag. Den inringade killen på övre raden är ingen mindre än jag själv, medan den sex år yngre killen som är inringad på nedre raden är lillebrorsa till en av mina lagkamrater. Numera är han fotbollsproffs i Juventus (för tillfället utlånad till Siena) efter att ha slagit igenom i Brommapojkarna förra året.

Häromdagen var killen i fråga, Albin Ekdahl, gäst i SVT:s VM-studio och pratade om italiensk fotboll. Tanken att lillkillen som delade en chokladkaka med min lillebror Linus på det här fotbollslägret och som ofta följde med sin pappa Lennart (ja, TV4-profilen) och tittade på våra matcher för en massa år sedan numera är proffs i en av Europas största fotbollsligor känns minst sagt svindlande. Jag vill inte ta åt mig alltför mycket av äran, men det är såklart möjligt att han inspirerades av mig och mina fotbollstricks när det begav sig.

Inringad övre raden: Niklas Lundqvist. Inringad nedre raden: Albin Ekdahl.

 

Albin Ekdahl i Juventus-tröjan.


Kommentarer
Postat av: Johan Köhn

Jag tror starkt på att du inspirerade Albin att bli så bra. Med dina övermänskliga dragningar fick han nog något att tänka på.

2010-06-20 @ 22:04:59
Postat av: David Collvin

Riktigt Coolt!



Tänk att han såg upp till er som liten sparvel. Nog kan jag tänka mig att Nicklas bjöd på 1,2,3 tunnlar i under lägret som gjorde Albin till den han är idag:



)

2010-06-25 @ 11:30:03
Postat av: Niklas

Tack gubbar, känns bra att det inte bara är jag som tror på mina historier. ;)

2010-06-27 @ 12:50:09
URL: http://outerheaven.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0