Värmebölja

De senaste dagarnas värmebölja saknar motstycke i svensk sommarhistoria, känns det som. Häromdagen var det varmare i Stockholm än i mitt kära Bangkok - svindlande! Nu när jag har semester så klagar jag dock inte, om det inte vore för en liten detalj: repningarna. Då gamla replokalen i Roslagstull låg belägen ett par våningar under jord så höll det sig alltid relativt svalt där nere, till skillnad från nya stället i Vinsta som olägligt nog saknar AC-installation, vilket gör det närmast olidligt att vistas där under längre perioder. Jag skulle nästan vilja säga att värmen dödar kreativiteten då det knappt går att andas i vårt lilla utrymme som sex bandmedlemmar ska dela på luften i. Därför blir jag lite sval inombords när jag tittar på Erikas bilder från gamla replokalen, där det trots allt finns en del fina minnen att se tillbaka på.

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0