TGI Fridays... på en söndag!

På TGI Fridays känns det alltid som fredag, även fast det är söndag. Så var i alla fall känslan för min del igår när vi besökte restaurangen i Kungsträdgården, vilket kanske har att göra med att min semester just dragit igång. Daniel däremot skulle upp tidigt och jobba dagen därpå, så för honom kändes det ändå som ännu en deppig söndag. Det hela får mig att tänka på den sköna Simpsons-parodin då gula familjen är på Itchy & Scratcy Land och besöker matstället TGI McScratchys. Där är alla dagar som Nyårsafton, vilket får vissa av de anställda att inte orka leva mer. "We've got another jumper at TGI McScratchys!" ropas det ut i vakternas högtalarsystem.

Det var hursomhelst trevligt att besöka TGI Fridays, även om vi inte åt någon god hamburgare som senast jag var här med Linus, Robert och Mickis. Höjdpunkten med kvällen blev istället att prata med Bettys och Rachels kompis Ida och ställa frågor om hennes jobb som flygvärdinna. Hennes värsta flygögonblick var när hennes plan krockade med stor fågel uppe i luften, men annars var det mest roliga saker hon berättade. Visste ni till exempel att kabinpersonalen kan plocka fram handbojor ifall passagerarna skulle bli för stökiga?


Daniel var iskall till en början, men snart skulle han smälta.

 

Proppmätt och belåten.

 

Lite internationellt bordsbesök i form av finske Ilkka och grekiske Costas.

 

Ida och Betty.

 

Betty Boop.

 

Efter två öl var Daniel sitt vanliga glada jag igen.

 

"Thank God it's Friday! Or was it Sunday?"

 

Hm.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0