Nördiga t-shirts

Hamnade av en slump hos Über Torso häromdagen, en hemsida som säljer t-shirts med tryck hämtade från populära storfilmer som kommit ut genom åren, från Enter The Dragon (1973) till Avatar (2009). Det roliga med tröjorna är att trycken oftast är hämtade från diverse företag eller affärer i filmerna. Det krävs alltså att man är lite av en cineast för att kunna identifiera dem, med möjligt undantag för Marshmallowmannen i Ghostbusters.

Jag har listat några smakprov från sidan här nedanför. Vilka skulle ni välja? Mina val skulle förmodligen falla på någon av tröjorna från Alien eller Blade Runner, inte bara för att de är två av mina absoluta favoritfilmer utan för att de trycken var coolast.

Fråran är nu om man ska våga lägga en beställning... eller om det är för nördigt?

Tyrell Corp. (Blade Runner)

 

Kobayashi Porcelain (The Usual Suspects)

 

Wayne Enterprises (Batman)

 

Ray's Occult Books (Ghostbusters II)

 

Hattori Hanzo Swords (Kill Bill Volume 1)

 

Weyland-Yutani (Alien)

 

Stay Puft Marshmallow Corporation (Ghostbusters)

 

Stark Industries (Iron Man)

 

Los Angeles Police Dept (Blade Runner)

 

Nakatomi Plaza (Die Hard)

 

Multi-National United (District 9)

 

Montana Management Co. (Scarface)


Kommentarer
Postat av: Erika Edewien

Kände inte igen ETT enda av de där trycken!!! Men å andra sidan insåg jag ju att jag inte sett några av de där filmerna heller ;)

2010-07-25 @ 19:06:27
URL: http://edewien.blogg.se/
Postat av: Niklas

Die Hard har du ju sett, annars kan man bara konstatera att du har missat mycket bra grejer. ;)

2010-07-27 @ 11:19:52
URL: http://outerheaven.blogg.se/
Postat av: Carro

Haha! Nädå, jag satt alltid som klistrad vid tv'n :)

2010-07-27 @ 20:03:29
URL: http://carro810815.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0