En somrig dag i Täby

När jag åker och hälsar på Betty i Täby så känns det alltid skönt att komma bort från allt i 165-land, nästan som att resa ut på landet. Betty blir ofta arg när jag kallar Täby för "landet", för om sanningen ska fram är det ungefär lika långt in till city härifrån som det är från Hässelby. Men eftersom Täby är på andra sidan stan för mig så är det känslan man får, dessutom finns här vackra promenadstråk, golfbanor, slott, gröna fält, vatten... Allt detta finns ju för övrigt i Hässelby också, så det är bäst att jag slutar skriva innan jag dribblar bort mig ännu mer. Vi tar lite bilder istället, från en somrig dag förra veckan.  

Promenad på väg ner till vattnet. Betty helt klart peppad.

 

Näsby Slott - kanske inte det pampigaste man sett.

 

Betty glad ändå. Vidare ner mot vattnet!

 

Betty kollar temperaturen med stortån. För kallt den här gången.

 

Yay!

Roslags Näsby Trafikplats, navet som allt i Täby kretsar kring.

 

På väg till Mörby Centrum. Många bussar att välja på, som synes.


Kommentarer
Postat av: Linda

Ser mucho trevligt ut! :) Var i Hby i helgen hos Anna och badade i Maltesholmsbadet. Ingen skymt av din tokstolle till granne (tack och lov), eller dig heller för den delen. Jag spanade efter Dannystar på beachen, men Hby verkar inte vara the place to be i år eller nåt, haha. :D

2010-07-06 @ 20:52:18
URL: http://yvlima.blogg.se/
Postat av: Niklas

Jo, har hört rykten att ni har börjat hänga där, så det är väl bara en tidsfråga innan man springer in i er. ;) Hur trivs Anna i Hby?

2010-07-12 @ 21:46:04
URL: http://outerheaven.blogg.se/
Postat av: Linda

Ja, jag tänkte först höra av mig till dig och fråga om du ville hänga på, men första ggn läste jag att du skulle hjälpa Calle att flytta och andra ggn verkade du vara på nån festival. Häng med och gör samurajdoppet nästa gång vettja! ;) Anna verkar trivas mycket bra. Hennes lägenhet är tipptopp! Ligger i det där gamla familjehotellet på Ormängsgatan. Enda lägenheten som är nyrenoverad typ.

2010-07-14 @ 14:07:33
URL: http://yvlima.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0