Party i Vällingby

När man fyller år så förväntas man ställa till med egna festligheter, men med lite smart tajming och flyt kan man gå på någon annans fest under samma period och slippa otrevligheter som krossade glas, nerspillda mattor och irriterade grannar. Linus & Sabinas party i deras lägenhet i Vällingby igårkväll var således inte hållen till min ära, även om jag i hemlighet låtsades det.

Det var kul att träffa brorsans gamla kompisgäng, vissa som jag inte sett på flera år. Viktor pratade jag mest med, då han för bara ett par dagar sedan kom hem från en två veckors semester i Mexiko. Det roligaste var att han inte verkade ha full koll på var exakt han befunnit sig geografiskt sett, det enda han kom ihåg var att han bott bredvid en strand vid havet. "Låg stället på östkusten eller västkusten?", frågade jag. "Du, jag vet inte så noga", svarade Viktor. Hur mycket tequila drack han därborta, egentligen?!

Det var en trevlig fest på det stora hela, mest satt jag och Betty och lyssnade på när Daniel berättade om sina äventyr i diktaturen Vitryssland där han var för två år sedan. Framåt midnatt så plockade Linus fram shotglasen och temperaturen i lägenheten höjdes betänkligt, så då tackade jag och Betty för oss. Senare fick jag höra att Linus grannar framåt småtimmarna knackat på för att framföra synpunkter på ljudnivån, så det kanske var lika bra att man slapp vara kvar då. Ingen skadades och inget gick i alla fall sönder, så på det stora hela verkade det ha varit en lyckad tillställning. Hoppas det blir en ny fest lagom till jag fyller 28 år.




Sömnigt på dansgolvet. Skärpning, Danny!


Eric och Viktor, den senare med Mexikosolbränd stekarbringa.


Betty fyrar av sitt bredaste leende.


"Inga bilder på stjärnan!" Vinberg var Sabinas buttre livvakt under kvällen.


Danson och Betty.


Linus och The Herminator.


Inte ens Linus visste vilka dessa personer var. Oinbjudna gäster?


Mikaela, Sabinas syster, stod som festarrangör.


Jag och min +1.


Viktor skulle ta det lugnt med drickat efter sin Mexikovistelse. Men efter en öl så var bollen i rullning igen.


Brothers in arms.


Mot slutet av kvällen plockades shotglasen fram.


Kommentarer
Postat av: Erika Edewien

Haha... vad betyder jag & min +1!?

Värsta rebusen!

2010-01-17 @ 21:09:27
URL: http://edewien.blogg.se/
Postat av: Niklas

Haha, när man står med på gästlistor till diverse evenemang så får man ibland ta med sig en valfri person, +1. Inte så krångligt egentligen. ;)

2010-01-17 @ 22:00:06
URL: http://outerheaven.blogg.se/
Postat av: Linda

Lite mer krossade glas kanske om det var +5. ;)

2010-01-18 @ 09:39:53
URL: http://yvlima.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0