Min nyårsafton

Eftersom det var en sådan lyckad nyårsafton senast hos Larsson (med bråk, intriger, bruten vänskap, en krossad spegel, m.m.) så tyckte alla att en repris var på sin plats, därför blev det ännu en gång som vi hurrade in det nya året på Formansgränd i gamla, goda Hässelby.

 

Jag och Danny förfestade lite hemma hos mig först, genom att dricka vin och titta på min Dark Tranquillity-DVD som jag fick i julklapp. Detta gjorde mig glad och pigg, medan Daniel blev ganska så nedstämd av den (enligt honom) deprimerande dödsmetallen. Vid halv tio-tiden anlände vi till Larssons herrgård, och de flesta av våra kära vänner var redan på plats. Larsson hade aviserat innan festen att han ville ha ett ”lugnt och städat” firande, men det kanske var lite för mycket önsketänkande när ett nytt decennium stod och knackade på dörren. Sedan gör man det väl inte direkt lättare för sig om man bjuder in den älskvärde men ack så vildsinte CJ till festligheterna. Innan kvällen var slut hade han bland annat hunnit med att riva ner några posters från väggarna, ge Daniel en örfil, slita upp i princip alla på dansgolvet och även stjäla Erikas bälte.

 

Under firandet 08/09 så splittrades gruppen i två fraktioner när vi skulle gå ut och titta på fyrverkerierna, men den här gången gick vi i samlad trupp ut till bron som går över Bergslagsvägen mot Johannelundstoppen. Där stod vi och skålade länge och väl, medan det smällde ordentligt runt omkring oss och diverse raketer lyste upp januarihimlen. Ett par barnfamiljer tittade förskräckt på (de undrade väl vem CJ var) men vi hade i alla fall den goda smaken att inte riskera allas säkerhet genom att skjuta några raketer, vilket i onyktert tillstånd som bekant kan vara direkt livsfarligt.

 

När vi kom in i värmen igen var folk glada och danssugna, så det blev en hel del studsande på dansgolvet, främst till några gamla Michael Jackson-hits, såklart. Jag hörde till dem som stannade till sist och inte lämnade festen förrän vid fem-snåret, då en liten popcorn-incident fick Larsson att deklarera att festen var slut. Men det var ändå ett väldigt lyckat nyårsparty, och jag som druckit med måtta under kvällen kunde vakna upp till det nya decenniet utan någon huvudvärk alls, konstaterande att det nu är dags för en lite vuxnare (inte tråkigare!) Niklas att ta sig an världen.


 Fotnot: Inga speglar skadades under nyårsfirandet.


Erika manar på Daniel och oss andra att röra oss utåt - klockan är snart tolv!


På väg mot skådeplatsen för fyrverkerierna.


Boom Boom Pow!


Här skålade vi i champagne och tittade på raketerna.


Oroliga barnfamiljer.


Dansgolvet. Till höger visar CJ och Ahlin upp sin berömda pardans.


Även Daniel hade några nya moves att visa upp.


Anna och Morten buggar loss.


Betty tar en paus från dansgolvet.


CJ hypnotiserar Erika för att kunna stjäla hennes bälte... och lyckas!


Jag blev lite trött framåt småtimmarna. Betty tröstade så gott det gick.


Calle har just levererat något spektakulärt skvaller till en smått chockad Bella.


Karl hade blivit av med sin whiskeyflaska och behövde hjälp att spåra den skyldige. Daniel åtog sig fallet.


Larsson och hans högra hand Sammy såg till att folk inte stökade ner eller blev för fulla.


Betty berättade att hon i allra sista stund bestämde sig för att gå på festen. Tur för mig det, annars hade jag inte haft någon att dansa med!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0