Heartkiller

Det är lustigt att man med vissa låtar minns precis var man befann sig och vad man gjorde när man hörde dem för allra första gången. Till exempel så läste jag en gång ett rykte om att alla minns när de hörde Outkasts megahit "Hey Ya" för första gången, och det stämmer faktiskt in på mig, då jag mycket väl kommer ihåg att jag stod och sorterade brev på postkontoret i Hässelby när den dök upp på radion.

Natten till i söndags, klockan halv fyra på morgonen för att vara exakt, då vi satt i bilen på väg hem från Calles Wii-kväll så hörde jag "Heartkiller", nya singeln från finska rockbandet HIM, för första gången. Larsson var inte särskilt imponerad, men själv kände jag direkt att det här var en låt som jag inte skulle tröttna på i första taget. Det händer saker hela tiden, refrängen är smått fantastiskt och den snygga produktionen är fylld med bedårande 80-talssynthar. Det kanske inte är någon blivande klassiker, men singeln får mig verkligen att längta efter det kommande albumet Screamworks: Love In Theory And Practice, som frontmannen Ville Valo i senaste Close-Up Magazine beskriver som "ett möte mellan A-Ha och Foo Fighters" eller som "Depeche Mode runt 'Violator' i krock med Guns N' Roses".

Låter mycket lovande, om ni frågar mig. Release i Europa blir det den 8 februari.


Kommentarer
Postat av: Linda

Kanske stämmer det där med Hey Ya, fast inte på mig, haha. Jag minns dock videon och att jag köpte singeln när jag var i England första ggn. Så kan det gå. ;)

2010-01-05 @ 21:21:11
URL: http://yvlima.blogg.se/
Postat av: Erika Edewien

Lät riktigt bra! I like it!... Dock kunde refrängen kanske varit lite pushigare? =)



Trodde HIM var mycket tyngre musik... Kanske ska börja lyssna på dem? Några tips?

2010-01-11 @ 19:53:16
URL: http://edewien.blogg.se/
Postat av: Niklas

HIM borde vara precis i din smak, Erika! :) Börja med låtarna Join Me, The Funural Of Hearts, Under The Rose, Wings Of A Butterfly, In Joy And Sorrow och fortsätt sedan därifrån.

2010-01-17 @ 16:09:19
URL: http://outerheaven.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0