Schlagerfeber

Så var det då dags igen. Melodifestivalen drar igång igen och de kommande sex veckorna är det allt som svenska folket kommer att prata om. Eller åtminstone de 2-3 miljonerna som tittar, resten har väl bättre saker för sig. Jag kommer åtminstone titta ikväll, då min syssling Linda Pritchard är en av de tävlande. Någon kanske minns Lindas röda hårsvall från uttagningarna av Idol förrförra året, nu är det alltså dags att ta nästa kliv för denna lovande artist.

Att Idol-Ola är favorittippad skvallrar om att startfältet ikväll inte är det mest namnkunniga, så om Lindas låt "You're Making Me Hot-Hot-Hot" är tillräckligt bra så kan det möjligtvis räcka till avancemang. De som inte orkar vänta till ikväll för att se Linda Pritchard kan kolla in hennes sjukt påkostade video till sin Tracy Chapman-cover "Fast Car" så länge.

Heja Linda!



Linda Pritchard.


Kommentarer
Postat av: Linda

Jag lägger helt klart en röst på Linda redan nu, om det så bara är för att hon heter Linda och är rödhårig! ;) Ska säga åt dem i Vika att hålla koll lite extra på henne också.

2010-02-06 @ 17:00:03
URL: http://yvlima.blogg.se/
Postat av: Niklas

Jag röstade tre gånger på henne, det räckte ju nästan till Andra Chansen. Nu är hon skyldig mig 30 kronor! Får ta upp det på nästa släktträff. ;)

2010-02-07 @ 16:08:24
URL: http://outerheaven.blogg.se/
Postat av: Linda

Och du röstade via det dyra numret? Extra duktigt. Själv är man snål. Man får 3 förpackningar blodpudding för samma belopp fasen... ;)

2010-02-09 @ 14:13:54
URL: http://inkigayo.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0