Ack, Sundbyberg

Som ni alla vet så fyllde jag år för ett litet tag sedan. Jag tänkte först fira ensam, men mina pojkar ville annorlunda. Efter det sedvanliga repet på fredagskvällen så kom CJ och Peter och hälsade på, och efter lite kallprat och några groggar i loungen så promenerade vi till busshållplatsen. Destinationen var Sundbyberg.

Vår första anhalt var Sumpans stora rockklubb The Cave. Drygt nog så låg inträdespriset på skyhöga 120 kronor, vilket berodde på att ett gäng gubbar med ölmagar spelade bluescovers på scenen och därför krävde en hel del i gage. Inte så kul. Eftersom jag fyllde år så klarade jag mig ganska så bra ändå och lyckades bli bjuden på en hel del dricka under kvällen. På The Cave satt vi och drack öl tills det stängde klockan ett, vilket gjorde Larsson frustrerad eftersom han enligt egen uppgift når sin formtopp just vid det klockslaget.

Lösningen fick bli det beryktade Grand Garbos, som vi tidigare bara snuddat vid men nu alltså fick uppleva på riktigt. Tyvärr glömde jag min kamera i jackfickan när vi hängde in våra saker i garderoben, så det blir inga bilder därifrån. Tre incidenter sticker dock ut i minnet: 1) Jag får en blåtutte av ex-postisen Magnus Wedin, 2) Larsson hamnar i dispyt med en skallig typ på dansgolvet och 3) Larsson får en öl hälld över sig av en klart irriterad CJ som tröttnat på Larssons glada humör. 

När GG stängde klockan 3 så insisterade Robin på att vi skulle åka hem till honom "för att ha efterfest och prova olika whiskeysorter". Det hela lät minst sagt tveksamt i mina öron, men jag gick ändå med på att hoppa in i taxin som för den nätta summan av 400 riksdaler tog oss från Sundbyberg till Åkeshov. Efterfesten blev dock ett enormt fiasko; Larsson blev sömnig och la sig i Robins säng under täcket, medan CJ började bråka i köket medan han stekte hamburgare, vilket fick Robin att förklara att alla var tvungna att gå hem med en gång. Jag tror aldrig jag har varit på en rolig efterfest... jag väntar fortfarande.  



Lite pepp i replokalen innan vi drog vidare.


Robin sätter på sin make-up.


Att vänta på bussen med Daniel blir aldrig långtråkigt.


Ack, Sundbyberg.


CJ visar vilka krukväxter som gäller i vår.


På The Cave. Ahlin var förbannad över det höga inträdespriset.


Mattias tog tillfället i akt och öppnade sitt hjärta för Ahlin.


Universitetsprofessorn med sina två favoritelever. Sexy!  


Too many beers... Not good for your heart!


Efter att Larsson visat upp sin tröja för sjunde gången fick Mattias nog och ställde ner glaset.


"Tyvärr Larsson, nu får det vara slut på skitsnacket."


Larsson fick betala för sitt snack med en tur ner i närmaste snödriva.


Efterfesten blev inte alls som Robin hade tänkt sig.


Arga kocken.


Larsson kollapsade framåt småtimmarna, vilket innebar slutet för efterfesten.


"Nästa tåg mot Hässelby Strand: 19 minuter". Segt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0