Vernissage i Hässelby

I helgen var jag på julfika/vernissage hos Peter Olofsson i Hässelby. Med på resan var även Sari, som var initiativtagaren till det hela. Egentligen skulle det ha blivit av för ett helt år sedan, men då föll det på ointresse från Olofssons sida. Men nu var han alltså redo att visa upp sin konst. I sin "bohemiskt" inredda lägenhet på Kvarnhagsgatan bjöd Peter på glögg, samtidigt som vi tittade på olika tavlor han målat genom åren. Fanns mycket fint att titta på, även fast jag själv mest var nyfiken på Peters katt Tiger, som inledningsvis inte verkade ha några planer på att visa upp sig. Men till slut insåg kattskrället att jag och Sari inte var särskilt farliga, och poserade gladeligen för min kameralins. Resultatet ser ni nedan.

En liten del av galleriet.

 

Peter gör ett tappert försök att röja upp lite.

 

Peter försöker imponera på Sari med en Futurama-målning. Men Sari har tyvärr inte hört talas om Futurama.

 

Peters katt Tiger ville först inte visa sig, så jag fick hålla till godo med en bild ur Peters sketchbok.

 

"Inga bilder, har jag sagt! Spott! Fräs!"

 

Jag tar det lugnt och försöker njuta av konsten.

 

Helt plötsligt satt Tiger och stirrade på mig.

 

Konstnären.


Kommentarer
Postat av: Mary Raven

Futurama! \m/ \m/

2010-12-16 @ 15:57:06
URL: http://maryraven.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0