Julbord... och sånt

I fredags var det som sagt julbord med Posten, även detta år på Scandic Bromma. Vi var några fler kontor den här gången, vilket var kul, men samtidigt fanns det en liten rädsla över att hamna bredvid någon man inte kände. Därför kunde jag dra en suck av lättnad när jag hamnade vid samma bord som flera av de tyngsta pjäserna från Ulvsunda-kontoret; Peter Olofsson, Robban, Kenneth, Patrik, Linus, m.fl.

Maten var precis som förra året superb. Tack vare noggranna förberedelser från min sida (efter Patriks rekommendationer) så orkade jag äta mycket mer än senast, bland annat blev det en hel del lax och sill. Jag fick till och med i mig lite efterrätt i form av ostkaka med björnbärssylt, vilket var en perfekt avslutning på middagen. När de flesta andra kontoren droppade av allt eftersom så drog stora delar av Ulvsunda-kontoret vidare till Sourbon för lite ölprovning. Jag hade förberett mig på en del skandaler innan julbordet, men alla höll sig på mattan och stämningen var överlag väldigt god, vilket avspeglas på bilderna nedan.

En synnerligen belåten Peter Olofsson AKA Mr Sir.

 

Kenneth kollar så att näshåren är ordentligt trimmade.

 

Chefen tar ett par pilsner för att försöka glömma de vikande brevvolymerna för en kväll.

 

Vårt bord var det allra bästa, som synes. Här Peter & Patrik.

 

Jag och Robinson-Robban.

 

Kenneths efterrätt. Två skumtomtar med lite budapesttårta vid sidan om.

 

Hasse B kör ölspelet med sig själv.

 

Det fina paret Micha och Linus.

 

Ett till par som inte kunde hålla fingrarna borta från varandra. Hasse Å tror inte sina ögon.

 

Ungefär här bestämde vi oss för att det var dags att dra vidare.

 

På Sourbon. Hasse B kastar avundsjuka blickar mot Gunilla och Peter.

 

Sari skojar till det ännu en gång.

 

Robban roades inte av Saris påhitt.

 

"Kan farbror tänka sig att bjuda på en öl till?"

 

Peter fick äntligen berätta om sin kärlek till Sari.

 

Jag fick min öl och Kamel fick sin idolbild.

 

Här började det spåra ur en aning. Därför blir det nu inga fler bilder från kvällen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0