Inför julbordet

Ikväll är det dags för det årliga julbordet med posten. Precis som ifjol så är det Scandic Bromma som det hela utspelas på. Förra året var riktigt trevligt, bortsett från att jag inte orkade äta så mycket som jag hoppats. Bredvid mig satt cykelproffset och julbordsexperten Patrik, han var metodisk och skulle just hugga in på huvudrätten medan jag satt och petade förstrött i efterrätten. Detta får inte upprepas, därför har jag bett Patrik kommentera hur man lyckas få ut så mycket av möjligt av det hela.

Patriks 5 tips för ett lyckat julbord:

1) Kör gärna ett träningspass ett par timmar innan måltiden. Kroppen behöver fylla på näring och då fungerar julmat alldeles utmärkt.

2) Drick mycket vatten innan. Detta töjer ut magsäcken men skapar samtidigt ingen större mättnadskänsla.

3) Slösa ingen tid på vardagsmat som potatis och köttbullar. Gå direkt på delikatesserna, som sillen och laxen.

4) Drick ingen öl innan eller under måltiden. Öl är väldigt mättande.

5) Ät långsamt och se till att lyssna på kroppen. Säger magen stopp så är det stopp.

Sådär, nu drar jag till Scandic Bromma och hoppas på ett riktigt trevligt julbord!


Patrik i egen hög person. Inom kort drar han till Italien där han ska bli cykelproffs. Om jag ber snällt kanske han går med på att byta liv med mig?


Kommentarer
Postat av: Mary Raven

Kul inlägg!



sv: Tack så mycket! ;-D

2010-12-04 @ 11:33:58
URL: http://maryraven.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0