Ikväll: Katatonia

Ikväll är det dags att bege sig in till Göta Källare för att bevittna Katatonia, ett av Sveriges mest framgångsrika band i genren progressiv metal. Trots vissa likheter med till exempel Opeth så har Katatonia lyckats hitta sin egen nisch med hjälp av melankoliska gitarrslingor, dova synthar, tunga rytmer och klagande sång. Live har de aldrig varit någon toppattraktion, men gillar man musiken tillräckligt mycket så blir det säkert mer än uthärdligt.

Extra kul är att vi i Lost Domain just nu jobbar tillsammans med Katatonias producent Dave Castillo med vår kommande singel "Smile". Om Katatonias sound ger en fingervisning om hur Lost Domains första singel kommer att låta ska vi kanske låta vara osagt, men ett liten hint borde det ge i alla fall. Här nedan länkar jag till den suggestiva videon till "My Twin", låten som fick mig att börja följa bandet på allvar.

"Night Is The New Day", som Dave Castillo producerade.


"My Twin".


Kommentarer
Postat av: Erika Edewien

Mja mja mja säger jag om Katatonia... helt ok.. men inte mer.. Men mycket bättre än Marina!!! Det måste jag säga! ;P

2010-12-05 @ 17:42:31
URL: http://edewien.blogg.se/
Postat av: Niklas

En dag, Erika... ska du och jag gå på Marina-konsert. :D

2010-12-05 @ 18:48:32
URL: http://outerheaven.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0