Hemlig spelning med TSOOL

Efter Tove Styrke-konserten på fredagen var min lördag vikt åt slappande på sofflocket, men så fick jag ett erbjudande jag inte kunde motstå: en hemlig spelning med The Soundtrack Of Our Lives på Riche! Nathalie hade tack vare en av sina kontakter fått informationen bara några timmar innan, så jag hade inget annat val än att lägga in mina två TSOOL-skivor (Behind The Music och Origin Vol. 1) på mp3-spelaren och omgående ta tunnelbanan in mot Stureplan.

Riche är ett ställe jag länge velat besöka, men aldrig riktigt vågat. Det är omtalat som ganska så kändistätt (bland andra Filip & Fredrik har nämnt det som sitt favorithak) och radioprofilen Anders Timell är kökschefen. Konserten hölls i den delen av Riche som kallas för Lilla Baren. Man förstår vad de menar med Lilla, för det var sjukt trångt att ta sig fram och var man än stod så var man i vägen. Dock var det roligt att ta del av det glamourösa utelivet på Stureplan. Folk åt ostron för fulla muggar och Nathalie blev bjuden på champagne. Den enda kontakten med främlingar jag hade var när en herre berömde mig för mitt armbandsur. "Tack! Det är en Casio", sa jag. Sen dog den diskussionen ganska snabbt.

TSOOL spelade två akustiska set, både med riktigt härlig inlevelse. Sångaren Ebbot är en riktig naturkraft som man verkligen blir inspirerad av att titta på, sen när bandet inte spelade gick han runt i lokalen som vilken gäst som helst. Tyckte han blängde lite surt på mig ett par gånger, men det kändes mest bara stort.

Blev så glad över att träffa Nathalie igen, det händer så sällan numera.

 

Heidi with a gun to her head.

 

Ebbot fumlar med micken.

 

Gillade växterna som hängde från taket.

 

TSOOL in their prime.

 

Ebbot var faktiskt smalare IRL än vad jag hade trott.

 

Sjukt trångt framför scenen, men värt mödan.

 

Ebbot tar sig in i baren och förser sig med dryck efter spelningen. Vem är bartendern att säga emot?

 

På promenad längs med Kungsgatan.

 

Heidi och julglitter.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0