Ut i Europa

Nu har Michael och Erika gett sig av på sin tre veckor långa tågluff runt om i Europa. Nu är de i Paris, sedan drar de vidare till Italien, Ungern, Rumänien, Österrike, m.m. Det svider att jag inte kunde följa med, men man får trösta sig med att Erika lovat att hålla oss uppdaterade på Resedagboken under resans gång.

I fredags var det en slags avskedsmiddag/fest i Sundbyberg. Först åt vi pizza och sushi medan det sågs på film. Jag hävdade att Terminator 3: Rise Of The Machines är den ultimata pizzafilmen, men blev dock nedröstad med anledning av Pirates Of The Caribbean. Helt okej det också. Det trillade in lite mer folk som sedan bland annat kollade på Live Aid från 1985, innan det var dags att tassa ut och låta de blivande tågresenärerna få sova för sista gången på ett bra tag i sina egna sängar.

Pizzatajm med Pirates Of The Caribbean. Michael gillar.

 

Fin dag i Sundbyberg.

 

Resten av gänget har anlänt.

 

Sammy tar ton ute på balkongen.

 

Sammy har sjungit klart och Mattias kan äntligen tända sin pipa.

 

Vi drog vidare till Anchor och träffade... Larsson?!

 

Häng i rökrutan.

 

Heidi siktades också i nattvimlet.


Kommentarer
Postat av: Linda

Det var mäktiga kräftor, turkiska jumbokräftor. Dyra!! Jag åt två, Andreas åt resten. Han gav tummen upp och sen blev han dålig i magen, haha. Dock inte säker på om det var kräftorna för jag åt också och jag kände inget. ;) Vi diskuterade förresten det du lärde honom förra året när ni åt kräftor. Skulle man lyfta på ryggen på kräftan och käka där? Jag tyckte det verkade äckligt så jag gjorde det inte, haha. ;) Jag var förresten inne i stan och åt middag på Kina-restaurang med din mammi förut. Mycket trevligt, har saknat henne enormt mycket! Lägg ut bilderna på kräftisen, jag är nyfiken! :D

2010-08-23 @ 23:34:22
URL: http://yvlima.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0